A. Grzelakowska
Tytuł: Czego nie ma na etykiecie produktu spożywczego – czyli substancje nieodżywcze w żywności.
Co to są substancje nieodżywcze? Czy można je w prosty sposób unieszkodliwić? Czy sama obecność substancji nieodżywczych w produkcie powoduje, że nie należy go spożywać- czyli: Dlaczego szczawiową tradycyjnie zabielamy i jemy z jajkiem?
dr Agnieszka Grzelakowska – doradczyni metodyczna ds. chemii, adiunkt, nauczycielka chemii – Miejski Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy, Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich, VI LO Bydgoszcz
B. Iwanowska
Tytuł: Strategia wyprzedzająca szansą na prawdziwe eksperymenty i doświadczenia.
Uczestnicy wezmą udział w tzw. lekcji odwróconej. Poznają założenia strategii wyprzedzającej. Rozwiążą test na platformie quizizz. Będą pracować z kodami QR, chmurą słów mentimeter i na padlecie. Poznają zbiór przyrodniczych materiałów Kujawsko-Pomorskiej E-szkoły gotowych do wykorzystania w pracy z uczniami. Otrzymają materiały dt. wykorzystania kodów QR na lekcjach oraz wykaz wartościowych filmów z wykładami profesora Stanisława Dylaka.
Barbara Iwanowska – nauczycielka konsultantka ds. przedmiotów przyrodniczych, Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Toruniu
A. Pietkiewicz-Graczyk
Tytuł: Naukowcy bez cenzury ;)
Pewnego dnia postanowiłam poczytać moim uczniom biografie uczonych aby zainspirować ich do zgłębiania wiedzy. Sięgnęłam po różne publikacje i … zaczęłam się zastanawiać czy rzeczywiście życiorysy naukowców nadają się dla “nieletnich”? Zresztą sami Państwo posłuchajcie…
dr Aleksandra Pietkiewicz-Graczyk – nauczycielka chemii, doradczyni metodyczna nauczycieli chemii szkół ponadpodstawowych – Zespół Szkół Przemysłu Spożywczego i VIII Liceum Ogólnokształcące w Toruniu
Toruński Ośrodek Doradztwa Metodycznego i Doskonalenia Nauczycieli
Tytuł: Najważniejsza jest różnica potencjałów!
Elektrochemia, redoksy i zagadnienia z aktywności pierwiastków chemicznych to bardzo ważne pojęcia w dobie wprowadzenia nowej podstawy programowej. Podczas wystąpienia zespół Centrum Chemii w Małej Skali odnosząc się do treści PP zaproponuje kilka doświadczeń chemicznych możliwych do przeprowadzenia na każdym etapie edukacyjnym! Wystarczy chwycić probówki w dłoń i poznać elektrochemię empirycznie!
Dominika, Piotr i Sporny – przyjaciele Nauczycieli z Centrum Chemii w Małej Skali